2013 Seminars

Wednesdays  ::  9.30-10.00  ::  Mica auditorium

2012-2013

9 de Janeiro 20 Anos MGM

João Raimundo (PlantMolecular Biology) – “A Genetic Triangle: How three MYB proteins determine flower asymmetry in Antirrhinum

16 de Janeiro 20 Anos MGM

Paula Ludovico (ICVS - UM) – "Secrets of life imprinted in the death of yeast"

23 de Janeiro 20 Anos MGM

Artur Ribeiro (Materialsfor Tissue Engineering, DB - UM) - "Developing scaffolds for tissueengineering using the Ca2þ-induced cold gelation by an experimental designapproach"

25 de Janeiro

Rocco Scolozzi (PhD in Environmental Engineering,  University of Trento) (CBMA - UM) - "Delphi-based assessment of ecosystem services values to support sustainability strategies: an application for Italian provinces"

30 de Janeiro 20 Anos MGM

Fernando Rodrígues (Prof. ICVS/ECS - UM) – “Fungal infections: Virulence factors and host genetic susceptibility”

6 de Fevereiro 20 Anos MGM

Maria José Oliveira (Investigadora do INEB e Professora Auxiliar Convidada da Faculdade de Ciências da Universidade do Porto) - "The role of macrophages at the tumour microenvironment"

13 de Fevereiro 20 Anos MGM

Raul Machado (DB - UM) (aluno da 5ª edição deste Mestrado) - How to exploit nanobiotechnology to create bioinspired materials”

20 de Fevereiro 20 Anos MGM

Clara Pereira - REQUIMTE, Laboratório de Microbiologia, Departamento de Ciências Biológicas, Faculdade de Farmácia, Universidade do Porto)  - "Yeast as a tool for biomedical research: functional and pharmacological studies of human disease-related proteins".

27 de Fevereiro 20 Anos MGM

Prof. Rui Oliveira (DB - UM) (aluno da primeira edição deste Mestrado), sob o título: "Ginkgo biloba and protection against DNA damage".

6 de Março 20 Anos MGM

Odete Gonçalves (DB-UM) - "Development of DODAC/B:MO:DC-Chol lipoplexes as a novel non-viral method for transfection."

13 de Março 20 Anos MGM

Pedro Soares (DB-UM) - (antigo aluno deste Mestrado -  nona edição) "Towards the optimization of Pseudomonas sp. M1 as a biocatalyst using Synthetic Biology"

20 de Março 20 Anos MGM

Alberto Dias (DB-UM) - "Flashes de uma experiência de C2 em Timor-Leste"

28 de Março 20 Anos MGM

Lisandra Castro (DB- UM) "Study of the role of RAF-1 in MAPK signaling in thyroid cancer cells"

03 de Abril 20 Anos MGM

Sandra Paiva (DB- UM) "Endocytic downregulation of yeast lactate transporter by glucose signaling"

10 de Abril 20 Anos MGM

Sofia Duarte (Functional Ecology, DB- UM) "The impact of DNA barcoding on aquatic hyphomycete research: preliminary studies"

17 de Abril 20 Anos MGM

Gabriel Talaia (DB - UM) (aluno da nona edição deste Mestrado) "Pinpointing intracellular trafficking determinants in the Jen1 yeast lactate transporter by domain swap"

24 de Abril 20 Anos MGM

Filipa Pereira (DB - UM)  "New tools for yeast genetic engineering"

8 de Maio    20 Anos MGM

Odília Queirós (Departamento de Ciências, Instituto Superior de Ciências da Saúde-Norte) - "Cell metabolism as target for cancer therapy"

15 de Maio

Francisca Reis (DB- UM) - "Microbial biodiversity of chestnut groves: evaluation and possible effect of antagonistic fungi".

24 de Maio   20 Anos MGM

Isabel Fernandes (Functional Ecology, DB- UM) - "Effects of riparian plant diversity loss on detritus food webs become more pronounced at longer times"

29 de Maio

Alexandra Correia (DB- UM) - "Role of secreted aspartyl proteases inCandida albicans virulence and host immune response in murine disseminated candidiasis"

5 de Junho  20 Anos MGM

Raquel Chaves (UTAD) -  Are Genomes Doomed to Repeat? Why?”

12 de Junho

Eduarda Pereira (Plant Molecular Biology, DB- UM) - "Simetria Floral"

You are here: Home Events Seminars Past Seminars 2013 Seminars